Nit en Blanc dels Museus 2015

July

Nit en Blanc dels Museus 2015

La ciutat d’Alacant celebrarà, per primera vegada, la Nit en Blanc el proper 24 de juliol, una proposta que neix de la col·laboració entre els museus i centres d’art de Alicante.Responsables dels museus de la ciutat han mantingut diverses reunions i ja treballen en una atractiva oferta d’activitats per a aquesta data.

La Nit en Blanc és una iniciativa cultural que va ser creada a París el 2002 ia la qual s’han anat sumant altres capitals i grans ciutats europees com Roma, Bucarest, Riga, Amsterdam o Brussel·les. El propòsit és gaudir de la creació artística contemporània a través de diferents activitats i esdeveniments culturals gratuïts, fomentant d’aquesta manera la participació ciutadana.

Alacant proposa la seva primera Nit en Blanc amb una atractiva oferta cultural que es donarà a conèixer els pròxims dies. La iniciativa està programada conjuntament per MARQ Museu Arqueològic; MACA Museu d’Art Contemporani d’Alacant; MUBAG Museu de Belles Arts Gravina; MUA Museu de la Universitat d’Alacant, Les cigarreres, Museu Volvo Ocean Race i Museu d’Aigües d’Alacant, que romandran oberts fins a la 1:00 h de la matinada el dia 24 de juliol. El projecte pretén sumar tota mena d’iniciatives culturals públiques i privades, potenciar la participació dels alacantins i alacantines, de manera individual o col·lectiva i suggereix redescobrir la ciutat amb l’obertura de diferents espais que habitualment no són d’accés públic nocturn.

A Espanya, aquesta iniciativa es desenvolupa ja en ciutats com Madrid, Burgos, Màlaga, Albacete i Barcelona a la qual han anat incorporant altres com La Llacuna, Badajoz, Teguise, Alcalá de Henares, Saragossa, Nerja, Sevilla, Almeria, Càceres, Oviedo o Granada.

Per veure les fotos de l’esdeveniment punxa here: Facebook del M2A